Keresés a blogban

2013. júl. 26.

Dunai rabló.


Meghívást kaptam egy kedves barátomtól, csónakos horgászatra, elsősorban harcsa kuttyogatásra. Már hajnalban vízen voltunk, csendben csorogva néha ütve a vizet. Én csak a "kibic" voltam, se harcsás botom, se kuttyogató tudásom nincs, ezért mindenre felkészülve pergető botot vittem.




Ezen a szakaszon a hajóforgalom, és a velük járó állandó hullámzás az brutális. Jönnek mennek, mindenféle, szállodahajók, meg uszályok, Nem csoda, hogy néha kékesen csillogott a víztükör... Hajó nagyon sok volt, de halnak nyomát sem láttuk, hallottuk, vagy éreztük. Pedig barátom elmondása szerint, az előző héten percenkét raboltak a balinok, a kőgátak spiccein.....



Mivel harcsát nem találtunk, én viszont láttam egy ígéretes kavics padot, ezért a csónakból kiszállva a kavicspadot megtörő zátonyon próbáltam a dunai rablókat becsapni. Talán harmadik dobásom lehetett, amikor egy balin elkapta a mélyen húzott wobblert. Kiabáltam a cimboráknak - megvan, gyertek!- mert ők egy kicsit feljebb a sekély részt dobálták. Pár perces fárasztás után a kezemben tartottam a nap egyetlen halát. Jó érzés volt, úgy találtam meg őkelmét, hogy előtte egy árva rablást sem láttunk.... a régi öregek ilyenkor szokták azt mondani, hogy "döglött a víz". Azért csak nem lett balinmentes nap ez, ha már harcsamentes volt. A vendéglátómnak köszönettel tartozom, ezért a szép Dunán töltött napért, a fehér napszítta kavicspadok felejthetetlen látványt nyújtottak nekem. 





Vízállás: Gönyű: 127 cm, víz hőmérséklet: 21 C, levegő hőmérséklet: 31 C, bárányfelhős, kissé szeles, de meleg idő, légnyomás: 1008 h Pa csökkenő, átvonuló front.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha van mondanivalód, írd meg.